cerita tadi

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Selawat dan salam ke atas junjungan kekasihNya solallahu alaih wassalam.

berlaku suatu insiden yang agak tak terkejut mana. cuma banyak sangat berfikir pasal perkara ni dan muhasabah balik.

semasa sibuk memarkir kereta di tepi jalan, mata terpandang ke arah tubuh seorang lelaki, bangsa Nepal mungkin. kelakuan dia membuat aku rasa takut dan nak menghadiahkan tumbukan bertubi-tubi ke arahnya.

dia, si Nepal menunjukkan pandangan yang kurang menyenangkan ke arah seorang wanita India. ye, sangat obvious achi pakai baju tidak mengikut syarak (ketat tahap dewa) sampai terjojol segala yang harus dijaga dan ditutup. Pandangan tajam yang diberikan oleh Nepal seolah mengiurkan dan matanya tak habis tengok di bawah saja sedia maklum dua bonggol di bawah. Aku yang sudah siap memakir terdiam sambil mengamati kelakuan Nepal tersebut.

"boleh tahan berani tengok bini orang, kau ni tak nampak ke suami dia yang ala bonzer kat sebelah dia", bentak hatiku.

sampai achi naik moto pun dia punya mata langsung tak berkedip sampai moto tu sudah hilang dari pandangan mata dia. aku yang masih dalam kereta banyak kali tarik baju kasi longgar siap double check supaya pakaianku memang tak ketat. dalam hati bergetar takut aku mangsa mata dia seterunya. dengan gaya selamba membuka pintu dan keluar dari kereta, aku terus tarik baju ke bawah supaya kelihatan tidak melekap terus berjalan ke arah tempat yang ingin ditujui.

terus aku berjalan ke tempat yang ingin ditujui dan kebetulan aku juga akan melintasi di hadapannya dan YES memang dia pandang aku tapi pandang arah bawah. terus perlahankan langkah dan memberi pandangan yang sinis ke arahnya. mulanya dia tak perasan, tetapi apabila dia matanya mendongak di melihat aku seolah-olah "oh emm jayyy, sentap dia perasan woi". aku memandangnya seolah-olah kepalaku bertanduk dan api membakar di belakangku. aku nampak mukanya yang agak serba salah dan tidak keruan. terus aku menjeling tajam dan meluru laju ke tempat yang dituju.

aku muhasabah, memang benar wanita ini fitnah bagi lelaki. dah tutup litup pun selagi kau namanya perempuan dan punyai binti memang tak lari dari mata-mata keranjang ini. lelaki memang sudah punyai nafsu yang membuak terhadap perempuan, itu ciptaan Allah takkan nak bantah. maka, perlunya sentiasa berdoa memohon perlindungan 24 jam dariNya. Jangan rasa kita serupa samseng yang boleh lawan semua abang-abang sado yang punya niat jahat terhadap kita.

teringat kata-kata Mama, kalau dah namanya lelaki, nafsu dia serupa binatang kalau tiada Allah dalam hatinya. perlunya mencari lelaki yang jaga matanya tapi golongan ini seperti 1000 dari sejuta :) perempuan pun kena jaga mata termasuk lah aku yang suka tengok lelaki muka jambu heshhh 😅